tisdag 9 december 2014

Optimal ketos

Idag kom jag i alla fall iväg till gymmet :). Så skönt!

Är väldigt nyfiken på detta med optimal ketos. Hur skulle det kännas? Skulle jag bli piggare? Tappa vikt fortare? Det skulle vara intressant att prova någongång. Äter ganska strikt LCHF redan nu och har kollat ketonerna med urinstickor. Än så länge har jag bara kommit upp i måttliga halter. Dessa urinstickor köper man på apoteket och de kostar runt 85 kr för en burk med 50 stickor. Den här metoden att mäta ketoner är tydligen inte helt tillförlitlig så helst ska man mäta ketonerna i blodet. Det finns mätare och stickor att köpa även för detta, men det är mycket dyrare.



Även om jag är ganska strikt kan jag lätt strikta till det ännu mer eller så provar jag någon av metoderna som jag läste om igår i Fettfrälst. Martina beskriver där ett par metoder som gör att man kommer in i ketos snabbt.

Får väl se när jag ska ge mig in på detta. Efter jul och nyår kanske är bäst, men jag gillar inte att vänta när jag väl har bestämt mig så det kanske blir snart.

Dela gärna med er av era erfarenheter i kommentarsfältet :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar