lördag 27 december 2014

Blodketonmätare

Mitt portabla 4G-modem hade visst mottagning där vi befinner oss nu trots allt. Så jag har bra internet. Inte illa :).

Efter en del funderande beställde jag en blodketon och blodsockermätare häromdagen. Visst funkar det att mäta med urinstickor, men det blir inte särskilt exakt. Jag vill gärna veta och inte bara tro och gissa. Dessutom vill jag prova ut var gränsen för just mig går och hur snabbt jag kan ta mig tillbaka till ketos om jag faller ur. Det ska bli spännande och jag längtar tills den kommer.


Nu har vi varit lediga i en vecka och det är jätteskönt att bara ta det lugnt och vara tillsammans, men som alltid börjar jag längta tillbaka till vardagen efter ett tag. Inte så mycket till jobb och aktiviteter, men till rutinerna. Särskilt med mat och träning.

Förkylningarna frodas. Nu har sonen också blivit förkyld. Själv hade jag ont i halsen en förmiddag, men har sedan bara känt mig lite småhängig. Har inte tränat någonting alls. Får se om jag kan komma ut och jogga lite imorgon.

Det är en del snö här så det hade inte varit fel om jag hade haft med mig mina Icebugs. Mina Icebugs är ett av mina absolut bästa köp när det gäller träningsutrusning. Man behöver aldrig vara rädd för att halka och man håller sig torr om fötterna oavsett väder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar