onsdag 17 december 2014

Optimal ketos - Rapport dag 3

Alla vaknade friska idag så det blev skola och jobb, men först gick jag till gymmet på jobbet och körde 30 minuter motionscykel. Väldigt segt idag, men det blev bättre efterhand.

Innan frukost kl. 9 kollade jag ketonerna och stickan blev rätt mycket mörkare idag så det är höga halter. Härligt!


Lunch kl. 12:30. Ägg med 2 msk majonäs och fettkaffe.

Middag 17:30. Bacon med spenat och olivolja.

Enligt kostbevakningen blev detta blev ca 1700 kcal varav 89% fett, 1% kolhydrater och 11% protein (ja, det är väl avrundat på något sätt).

Var lite väl hungrig innan läggdags igår kväll och det har hängt i idag också så det blev nog lite för lite mat igår. Därför ökade jag intaget idag.

Är sugen på att skaffa mig en blodketonmätare, men det är ju så dyrt. Först är det ju själva mätaren och sedan är teststickorna också väldigt dyra. Inte högsta prio, men så småningom kanske.

Det går ju himla bra det här. Jag är i ketos och mår toppen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar