fredag 12 december 2014

Nu är det dags!

Nu har jag bestämt mig för att köra ett race med noll kolhydrater och ännu mer fett á la Martina Johansson för att försöka komma in i ketos. Det går lite för segt att gå ner i vikt. Har gått ner ca 5 kg sedan i början av oktober och sedan gått upp ett och det är väl kanske ok, men nu tycker jag att jag har börjat känna mig "fluffig" också. Inte trevligt alls. Det blir måndag-lördag i nästa vecka. Förhoppningsvis går det snabbare än så att komma in i ketos om jag följer Martinas metod. Enligt den här metoden ska man köra på tills man är i ketos och sedan kan man äta lite mer kolhydrater, typ grönsaker och sånt, igen. Jag får prova mig fram till vad som funkar på mig.




Som jag skrev i något annat inlägg äter jag ganska strikt LCHF, men skulle kunna strikta till det ännu mer utan att göra några större förändringar och se om det hjälper. Fast nu har jag ingen lust att vänta längre så jag vill prova något radikalt så att det blir lite fart.

Kommer att ladda upp med ketobollar, hemgjord majonäs och äggmjölk i kylen under helgen. Blir lite ändring i träningen också. Ska köra ett kortare intensivt konditionspass på morgonen på fastande mage istället för på lunchen.

Funkar det bra så får jag väl köra ett race till när vi kommer hem från julfirandet för julfirande håller nog inte ketosen för :).

Rapporterar såklart här i bloggen om hur det går.

Tidigare inlägg om Optimal ketos.

2 kommentarer:

  1. Ja, det ska verkligen bli intressant att följa! Lycka till, men passa på att unna dig en riktigt GOD jul!
    Vad har du för recept till Ketobollarna?

    SvaraRadera
  2. Ja, det ska bli spännande att prova och se vad som händer :). Ska ha en jättebra jul, med en hel del avsteg säkert, men jag ska framförallt unna mig att vila, läsa och umgås.
    Jag tänkte prova 100 g smör, 200 g kokosflingor, ett par msk kakao, 1-2 msk starkt kaffe och 1 krm vaniljpulver. En del recept har sötningsmedel i, men jag har slutat med allt sötningsmedel så det får gå bra utan.

    SvaraRadera