måndag 15 december 2014

Optimal ketos - Rapport dag 1

Igår laddade jag upp med kokta ägg, ketobollar, hemgjord majonäs och äggmjölk i kylen. Skönt att ha allt färdigt.

Det har inte blivit så mycket sömn i natt. Blev väckt redan efter ett par timmar av att min dotter mådde dåligt. Hon kräktes och somnade om efter någon timme, men jag hade svårt att sova. Så fort hon rörde sig hoppade jag till. Slumrade lite till och från.

Det blev således vab idag igen. Skjutsade sonen till skolan, sedan gjorde jag det planerade löppasset på löpbandet före frukost. Det blev 30 minuter med medelhög till hög puls. Inväntade hungern så det blev frukost kl. 10. Det blev min vanliga frukost med fettkaffe och 2 ägg.

Efter löpningen och innan frukost kollade jag ketonerna med urinsticka. Visade låga till måttliga halter. Undrar om det stämmer, jag trodde det skulle vara typ noll, det blev en del sött och en del vin i helgen.


Kl 14 blev det två ketobollar och en ny fettkaffe. Ketobollar är inte så gott. Jag kanske skulle haft mer kakao i. Jag får nog hitta andra saker att äta. Fick en skönt mättnadskänsla efteråt i alla fall.

Vid 18 åt jag 2 ägg med hemgjord majonäs, blev riktigt mätt på det. Efteråt blev det en liten kopp kaffe med äggmjölk.

Enligt Kostbevakningen blev det ca 1700 kcal varav 89% fett, 1 % kolhydrater och 8% protein. Lite fibrer också från kokosflingorna i ketobollarna.

Skulle inte kunna hålla på med detta så länge, men några dagar känns ok. Nu hoppas jag bara att jag slipper magsjuka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar