lördag 20 december 2014

Långpass i solen

Dagen började med att jag ställde mig på vågen. Ytterligare 0,8 kg ner. Helt otroligt. Sedan gav jag mig iväg på ett långpass på 90 minuter med låg puls. Det gick sjukt långsamt, men jag tror det gjorde gott. Var hungrig nästan från början och det var ju inte så kul, men det gick ändå. Det var fantastiskt väder. Lite halt, men solen värmde en aning. Åt frukost direkt när jag kom hem.

Behöver man inspiration till löpning och långpass kan jag rekommendera boken Born to Run av Christopher McDougall. Den handlar framförallt om ultralöpning, men jag tyckte den var väldigt bra även om just ultralöpning inte är ett mål för mig just nu.




Sedan har dagen rullat på med förberedelserna inför morgondagen då det bär iväg på julfirande. Dottern och särbon är superförkylda, typiskt nog. Jag och sonen har klarat oss än så länge. Jag har klarat mig bra från förkylningar i höst, vilket jag är övertygad om beror på kosten. Hoppas det forsätter så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar