tisdag 16 december 2014

Optimal ketos - Rapport dag 2

Natten var mycket lugnare och jag har sovit ganska bra. Ingen mer som fått magsjuka än så länge. Var väldigt varm om fötterna under natten och det störde lite. Känner mig som en kamin och jag hoppas det beror på att fettförbränningen har kommit igång ordentligt.

Vabbar idag också. Man ska ju hålla sig hemma 48 timmar efter senaste symptom på magsjuka. Behövde dock logga in och jobba undan ett par grejor på morgonen så löpningen blev först vid 10 och frukost direkt därefter vid 10:30. Det blev 16,5 timmars fasta. Ketonstickan var en liten aning mörkare idag jämfört med igår vilket innebär att halten är medelhög.


Lunch kl. 14:30, en ketoboll och fettkaffe. Blev ganska mätt igår så jag känner att jag inte behöver två. Middag kl. 17:30, två ägg och lite mindre majonäs än igår och nu kaffe med äggmjölk. Detta blev ca 1450 kcal varav 89% fett, 1% kolhydrater och 9% protein. Har inte varit hungrig alls mer än i morse innan löppasset. Det var ingen akuthunger och det var inga problem med att vänta.

För övrigt känner jag mig väldigt pigg och har mycket energi trots att jag kanske skulle behövt lite mer sömn senaste nätterna. Ytterligare ett tecken på ketos.

4 kommentarer:

  1. Hej! Vad kul att följa!
    Jag blir sugen att testa själv, men jag tror jag avvaktar och ser hur det går för dig...

    SvaraRadera
  2. Hej! Jag håller på med ett gymnasiearbete och sökte runt på google efter just en bild av denna sak. Är det okej att jag använder den bilden? :)

    SvaraRadera