tisdag 2 december 2014

En sån DÄR dag

En av de viktigaste sakerna för att jag ska fungera bra är att jag får tillräckligt med sömn. Sömnbrist gör mig såklart trött, okoncentrerad och låg, men det jag tycker är absolut jobbigast är att sockertrollet kommer och knackar på dörren. Han kommer som på beställning liksom. Det där överblivna godiset på hyllan längst upp i skåpet, som jag vanligtvis inte ägnar många tankar, blir plötsligt väldigt lockande. Då gäller det att tänka på hur jag känner mig efteråt om jag faller för frestelsen. Som jag skrev i ett tidigare inlägg så brukar jag aldrig ångra att jag INTE åt. Däremot är det väldigt ofta tvärtom.


Idag är det en sådan dag. Det blev för sent i går kväll, tidigt i morse och lite för många uppvaknanden där emellan. Det har ändå gått hyfsat. Jobbade hemifrån eftersom det var studiedag i skolan. Det är alltid skönt. Barnen har varit jätteduktiga och lekt med varandra och med kompisar hela dagen. Mat fanns lagad sedan innan. I kväll blir det tidigt sänggående så att morgondagen blir en bättre dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar