fredag 19 december 2014

Jullov!

Äntligen har julledigheten kommit. Jag har tagit semester måndag och tisdag och alla mellandagar har vi arbetat in. Ser fram emot lugn, avkoppling och få umgås med nära och kära.

Ikväll firade vi med oxfilé med vitlökssmör och en massa annat gott. I morgon packar vi väskorna och lämnar katten på pensionat. På söndag åker vi bort för att fira jul.



Det har varit en bra vecka. Det har inte känts så farligt stressigt trots att mycket ska vara färdigt innan jul. Tror egentligen att det har varit ungefär lika mycket som vanligt, men att jag känner mig pigg, energisk och stark gör att det inte kommer åt mig på samma sätt. Det är lättare att fokusera.

Simmade en liten stund i morse. Just nu känns inte simningen så kul, det är mest styrketräning och löpning jag är sugen på. Det växlar mycket och snart är det väl simningen som är roligast igen.

Har nu tappat 2,1 kg och känner mig väldigt lätt i kroppen. Trots att jag inte sover så jättebra är jag väldigt pigg. Eller rättare sagt, jag tror jag sover bra när jag väl sover, men har lite svårt att somna och att somna om när jag vaknar till. Sömnbehovet är kanske inte lika stort.

Nu när det är julfirande och många dagar då jag inte har riktig koll på vad som sätts på bordet. Kommer såklart att falla ur ketosen, men det är ok. Nu vet jag exakt hur jag ska göra för att komma dit igen snabbt och enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar