torsdag 30 april 2015

100 dagar kvar!

Idag är det hundra dagar till Västervik Triathlon. Det känns som att det är ganska snart även om det är hundra dagar för jag vet ju att helt plötsligt så är man där. Tiden går så himla fort. Är hemma från jobbet idag också. Känner mig lite piggare, men så har dottern fått löss så vi får vara hemma och behandla henne. Vi får ta nya tag på måndag.

Mitt mål för Västervik är att genomföra och känna att jag gjort mitt bästa. Jag jämför mig bara med mig själv, vad andra presterar är oviktigt. För att kunna göra mitt allra bästa kommer jag att fortsätta att träna mycket och strikta till kosten mera.
Åt ju väldigt strikt LCHF under årets första månader, men sedan har det glidit iväg och jag har återigen fått bekräftat att för mig funkar det absolut bäst att äta väldigt lite kolhydrater. Både viktmässigt och för den övriga hälsans skull. Lite blir lätt mycket mera och så har man tappat kontrollen. Jag undrar om jag hade fått den här förkylningen jag har nu om jag inte hade gjort några avsteg och fortsatt som i början av året.

Energin och motivationen var inte på topp igår, men idag känns det bättre. Det blir ingen träning idag heller, men jag känner mig nöjd med det jag hittills har gjort. Har fått till några s.k. brickpass (löpning direkt efter cykling) och några intervallpass. Löpningen känns som att det har lossnat lite och det känns kul. Nu tar jag en dag i taget. Jag tror att om kosten funkar så funkar mycket annat också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar