torsdag 16 april 2015

Utbudet i caféet på jobbet

Häromdagen var jag hungrig på eftermiddagen och gick caféet i våra träningslokaler här på jobbet. Tänkte köpa något mellis så att jag klarade mig till middagen. Vet att de inte har så jättemycket att välja på där om man äter lågkolhydratkost, men kokta ägg har de i alla fall.

När jag kom dit var de kokta äggen slut fast klockan bara var 14:45 på eftermiddagen. Det var inte lätt att hitta någonting annat att äta. Nästan allt som finns där innehåller socker och vetemjöl. Eftersom jag var väldigt hungrig tog jag till slut en påse med blandade nötter. Den innehöll mest cashewnötter så det var inte optimalt, men det minst dåliga jag kunde hitta.

Lite trist att ett café som ligger på ett ställe där många går och tränar inte har bättre koll på läget. Det finns mackor, sallader med bulgur, pasta eller brödkrutonger, godis, kakor, bars och sportdryck. På senare år har de faktiskt tagit in Loka som man kan ta till sin sallad eller macka, men länge fanns det bara juice eller mjölk.

Skrev ett mail till dem om detta med förslag på vad jag tycker de borde ha. T.ex. bättre nötblandningar, smoothies med bara bär och naturell yoghurt och grädde, sallader utan pasta o.s.v. Upplyste också dem om att det faktiskt är 20% av Sveriges befolkning som äter någon form av lågkolhydratkost så att det mesta de säljer är fullproppat med kolhydrater är inte så bra.

Jag har inte fått något svar än så länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar