söndag 26 april 2015

Avkoppling och ett ordentligt långpass

I går skulle min särbo springa ett marathonlopp och jag följde såklart med dit. Tänkte att jag också skulle springa under tiden. Var ganska trött och seg och var inte särskilt sugen, men när jag väl kom igång gick det bra. Tog en genväg ut på tävlingsbanan. Det kändes lätt och var lite kul att springa med alla andra, men inte behöva stressa och tänka på tider. Sprang på i ett lugnt och behagligt tempo. Blev erbjuden vatten i vätskekontrollerna och det var ju smidigt att inte behöva ha med det själv :). Efter ett tag kände jag att jag lika gärna kunde springa till vändpunkten för halvmarathonloppet så det gjorde jag. Det blev totalt 17,7 km för min del. Så långt har jag inte sprungit på bra länge. Känns lite i knäna idag.

Blev ganska frusen efteråt så när vi kom hem var det skönt med ett varmt bad. Somnade ovaggad efter löpning, bad, champagne och för mycket mat. Idag har jag varit och simmat. Första simpasset den här veckan eftersom sonen var sjuk. Förutom detta har det varit mycket avkoppling och det är alltid välkommet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar