torsdag 9 april 2015

Vintern ligger bakom oss

Jag gillar verkligen inte snö, is, kyla och mörker. Vintern, särskilt efter nyår blir en lång väntan på våren. De senaste vintrarna har jag tänkt att jag minsann inte ska låta kylan och mörkret dra ner mig. Det har väl gått sådär bra utom den här vintern. Fokus har legat på något annat. Bra mat och träning och att må så bra som möjligt.

Kosten har ju gjort sitt. Sedan jag började om med LCHF på allvar i början av januari har jag varit helt frisk. Så skönt att slippa alla dessa förkylningar som jag har drabbats av tidigare vintrar när kosten inte har varit lika bra. När många andra har varit febriga och förkylda och en del nästan inte verkar bli av med sin förkylning, har jag på sin höjd kanske haft någon liten känning.


Rutinerna med träningen har gjort sitt. Jag har vägrat se vädret som en ursäkt utan tagit på mig Icebugsen och sprungit ute ändå. Jag har inte alltid haft lust, men lusten kommer och går. Gäller att inte tappa greppet bara för att det känns motigt någon dag. Efter passet känns det alltid bra.

Kanske kosttillskotten i form av vitamin B, vitamin D, magnesium och omega-3 har hjälpt också.

Sedan är mars är alltid en stressig månad av någon anledning, men den avslutades på ett väldigt bra sätt i alla fall :). Nu ligger ljus och värme framför oss och det ska jag njuta av i fulla drag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar