söndag 5 april 2015

Hemma efter en underbar semester

I natt kom jag hem igen. Rätt skönt att komma hem trots allt. Särskilt som det är två dagar till ledigt nu. Bara vila och återhämtning står på schemat.

Fredagens cykling gick till Cala Sant Vincec igen, vi var ju där i måndags när det blåste så mycket också. Lite annorlunda upplevelse nu när vädret var mycket bättre. Vi drack kaffe på ett café precis vid strandkanten.



Cala Sant Vincec
Sedan fortsatte vi mot Cap de Formentor, Mallorcas nordligaste punkt. Det var en riktigt tuff cykling med långa slingrande uppförsbackar, men det var det värt. Utsikten var helt otroligt vacker. Väl däruppe blev det lite mer fika förstås.

Utsikten vid Cap de Formentor
Fyren
Fick till 3 km löpning efteråt också och med det hade jag utfört de två brickpass jag hade planerat för veckan.

Igår skulle vi ju åka hem. Tog ett kort cykelpass på förmiddagen. Bytte sedan om till löparkläder och checkade ut. Bagaget fick stå i bagagerummet och cykeln i cykeltältet så länge. Sedan blev det långpass i lugnt tempo.

När det var dags att lämna tillbaka cykeln till cykeluthyraren var cykeln BORTA. Någon hade varit inne i cykeltältet som ligger precis intill receptionsbyggnaden och stulit cykeln mitt på dagen. Väldigt trist avslut på en för övrigt fantastik resa. Nu får vi se hur detta ska lösa sig. Förhoppningsvis går det på min hemförsäkring. Cykeln är värd ca 3200 Euro och det blir svårt att hosta upp bara så där.

Nu tar vardagen vid och jag går snabbt tillbaka till bra kost. Det har blivit en del (läs många) efterrätter och annat som jag inte borde äta, men det blev så ändå. Bara att bryta så fort som möjligt. Idag har det blivit fettkaffe, ägg och bacon så här långt :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar