torsdag 2 april 2015

46 timmar träning i mars

I mars tränade jag mer än jag någonsin gjort under en månad tidigare. Även om man räknar bort cyklingen här på Mallorca. Det känns kul och bra att jag har kunnat träna så mycket utan att bli skadad eller sjuk.

Ibland är jag dock trött. Igår var en sådan dag. Jag bestämde mig tidigt för att inte cykla utan gick till utomhusbassängen som ligger 2 km bort. Kände att jag var trött i kroppen så det blev ett lugnt pass. Sedan åkte jag, min särbo och hans syster till Cuevas Del Drach. Ett grottsystem som ligger i Portocristo. Det var en riktig upplevelse med alla stalaktiter i olika former. Vi bjöds även på en konsert och en kort båttur nere i grottan. Var riktigt seg och somnade nästan i bilen under färden. Tog en kort vila när vi kom hem. Tog sedan ett väldigt lugnt löppass innan middagen. Efter det kändes det ganska bra igen.


Idag fanns det inte lika många turer att välja på. Många av guiderna var på bergsturen som hade avgått lite tidigare. Det fick bli teknikturen igen för mig. Det var den enda rundan i lugn fart. Det var väldigt trevligt. Det var Per Englund som var guide. En liten bit på rundan var även Daniel Lönnberg med. Per och Daniel har tillsammans skrivit boken "Simning för dig" som jag har och läste förra året när jag precis hade börjat lära mig simma. Tyvärr tänkte jag inte på att författarna skulle vara med på den här resan så jag tog inte med den för en signering. Nästa gång kanske.

Turen idag gick till Santa Margalida, Ariany, Petra, Sineu, Muro och hem. Det blev 8 mil som var ganska platt. I Petra cyklade de som ville upp till Klostret där. En bra bit uppför, men det gick bra. Det var helt klart värt ansträngningen. Utsikten var fantastisk.


Lunch intogs i Sineu på ett ställe som heter Celler Can Font. Lokalerna är tydligen från 1200-talet. Dessa cykelturer är helt klart ett bra sätt att utforska ön på.

Imorgon står det mellan en tur på 9 mil till Cap Formenter eller en lite plattare, ungefär lika lång tur lite utanför programet med ett gäng jag har lärt känna här. Benen har känts pigga idag så det lutar åt det första, men vi får se hur det känns imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar