fredag 13 februari 2015

Yoga och Fredagsmiddag - Meatzza

Då var det äntligen fredag igen. Veckorna flyger verkligen fram. Vi har kommit i säng lite tidigare de senaste dagarna och även om jag fortfarande känner mig lite trött så är det bättre än förra fredagen.

Tränar ju mycket och jag märker att sömnbehovet ökar. Har kört ungefär samma träningsschema i 5 veckor och tänkte köra en vecka till innan det är dags för lite förändring. Mer om det då.

Har kört en del Yoga här hemma under de här veckorna. Hade en Yoga-DVD som heter FitnessYoga 2 med Blossom Tainton sedan innan. Jättebra, men jag började tröttna så jag bestämde mig för att skaffa en annan. Har varit på ett PowerYoga-pass en gång, annars har jag bara kört hemma så jag har inte jättebra koll på de olika yogaformerna. Letade efter en DVD som var ungefär som Blossoms fast lite nya rörelser. Hittade Ashtanga Vinyasa som verkade vara en fysisk form av yoga. Det finns introduktion, nybörjare och fortsättning. Fortsättning tyckte jag verkade bra. Har ju kört Blossoms yoga ett tag nu.

Igår skulle jag testa, men det var ganska mycket över min nivå. Körde många av övningarna ändå. En del kände jag igen, andra inte. En del kunde jag göra skapligt, andra inte alls. Fast jag gillade den ändå så jag får backa lite och köra en lättare variant. Idag beställde jag introduktionen och nybörjarvarianten i samma serie.


Gillar yoga. Det är lite som allt i ett. Smidighet, styrka, balans och stretch. Bra komplement till övrig träning. Det är alltid skönt efteråt. Idag har jag föresten ordentlig träningsvärk i axlar, armar och rygg.

I kväll hade vi Meatzza till middag. En slags pizza fast med botten av nötfärs. Fattig på kolhydrater och glutenfri. Fyllningen gör man efter smak precis som med en vanlig pizza. Vi hade tomatsås, salami eller skinka och ost. Både jag och barnen tyckte det var riktigt gott så det kommer vi att göra fler gånger. Min bild som jag tog blev inte så bra så bilden nedan har jag lånat på nätet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar