måndag 9 februari 2015

Podcast-tips samt bättre kvällsrutiner

Vill tipsa om en jättebra podcast som jag lyssnar på ibland. Den heter Maratonpodden och leds av Petra Månström. Hon har intervjuat en rad olika idrottspersonligheter som Tomas Gustafson, Petter och Maria Akraka. Den senaste jag lyssnade på var med Renata Chlumska. Jag har inte hunnit lyssna på de senaste, men av de jag har hunnit med är mina favoriter Evy Palm och Lovisa "Lofsan" Sandström. Mycket inspirerande.


Som jag skrev i ett inlägg häromdagen är jag lite trött just nu. Behöver nog sova mer. Klockan ringer 06:15 och då behöver jag komma upp så om jag vill sova mer får jag helt enkelt försöka komma i säng tidigare, men det är inte det lättaste. Det tar en god stund att få barnen i säng, särskilt dottern. Hon kommer ofta på att hon vill äta något (men vet inte vad så bara att bestämma det tar en stund), gå på toa (vilket kan ta en evighet) o.s.v. o.s.v. Så när hon äntligen är i säng är klockan rätt mycket och jag hinner inte sova så mycket som jag behöver. Dottern får sova lite längre på morgnarna så hon verkar klara sig. Men ikväll ska vi börja röra oss emot sängen tidigare. Nu ska här sovas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar