söndag 15 februari 2015

Belöningar

I ett tidigare inlägg skrev jag om att unna sig. Det händer då och då att någon säger "du måste ju unna dig någongång" till mig och menar att jag borde unna mig något sött. Varför då? Jag försöker sluta att tänka att nu ska jag unna mig när det handlar om sötsaker. Det är djupt rotat det där med att belöna sig med mat och godsaker så det är inte helt lätt. Om jag väljer att äta en bit choklad så försöker jag mer tänka att jag vill och för att det är gott.


Det finns så mycket annat jag vill belöna mig med och unna mig. Saker som får mig att må bra. Igår skrev jag om att jag t.ex. unnar mig bra, naturlig mat av bra kvalitet. Jag unnar mig också en massage och ett besök hos hudterapeuten då och då. Tid till träning. Tid utan barn, antingen bara vara med mig själv eller med min älskling. Snart ska jag åka på träningsresa. Har faktiskt lite dåligt samvete (jag är bra på dåligt samvete) för att jag åker bort utan barnen i en hel vecka, men jag försöker tänka att jag behöver det och jag är värd det. Jag blir en bättre mamma om jag får egen tid och vila ibland. Läs också det här inlägget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar