måndag 16 februari 2015

Morgonträning

Imorse kände jag mig trött och seg när jag åkte till jobbet. Skulle styrketräna på jobbgymmet innan jag började jobba, men hade ingen lust. MEN det var så skönt att träna idag. Fick världens energi och det har hållt i sig. Sånt här är bra att ha i minnet när det känns trögt att göra sitt träningspass.

Har haft väldigt svårt med morgonträning förut. Kroppen har känts seg och jag har inte orkat lika bra som längre fram på dagen. När jag skulle testa att komma in i ketos första gången innan jul och följde Martinas tips blev det att jag tränade på morgonen före frukost. Det gick bättre och bättre och nu har jag nog vant mig. Det blir lättare på fettdrift också, man har liksom alltid tillgång till energi. Det är väldigt skönt att börja dagen med träning och det sparar mig en hel del tid.

Jag ser riktigt fram emot att ge mig ut och springa svala sommarmorgnar innan det har blivit för varmt. Lika fin sommar som 2014 är självklart beställd :). Nu när även sonen börjar bli lite äldre så kanske han tycker det är ok att vara hemma med syrran en stund innan vi äter frukost tillsammans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar