torsdag 15 januari 2015

Tung styrketräning

Idag var det dags för styrketräning igen. Andra gången i år. Hann med fyra pass innan jul också. Innan dess var det väldigt länge sedan. Lyfter alltid tungt. Jag tillhör dem som tror att om man ska få några resultat så är det ingen idé att smådutta. Det är inte heller uthållighetsstyrka jag vill träna just nu.

Jag kör 3 set och max 8 repetitioner per set. Mycket fria vikter. Orkar jag 8 med en vikt så ökar jag vikten. Idag kunde jag lägga på vikt på alla övningar. Lyfte jag tyngre än jag någonsin gjort och då har jag ändå styrketränat mycket mer regelbundet tidigare. Det känns förstås jättekul. Känner mig stark överhuvudaget. Det är väl det som är KETOPOWER antar jag :).


Alldeles nyss slog det mig. Kommer den här grymt sköna känslan man får av ketos att försvinna när man har varit i ketos ett tag? Vänjer man sig? Det får inte hända! Love it!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar