torsdag 8 januari 2015

Tredje dagen - Optimal ketos :)

Idag blev det löpband på gymmet innan jobbet. Hade ingen lust att springa ute i snöslask, regn och mörker. Var helt ensam idag förutom en kille som gymmade i ett annat rum. Trodde det skulle vara mer folk än vanligt så här efter nyår.

Hade väldigt svårt att sova igår, precis som i förrgår, men känner mig ändå pigg. Piggare idag än igår. Efter löppass och frukost fick jag en så skön känsla i kroppen. Svårt att beskriva, men jag känner mig pigg, glad och lugn.

Mätningen idag visade att jag kommit in i optimal ketos (1,5-3). Det trodde jag inte. Tänkte att ketonerna kanske hade stigit en aning sedan igår, men inte SÅ mycket. Blodsockret verkar hålla sig på ungefär samma nivå. Härligt!


Frukost och lunch var samma som igår, men till middag blev det ostpanerad omelett från Jills mat. Idag blev det mozzarella, salami och oregano på. Supergott!

Var ganska hungrig på eftermiddagen. Vet inte om det är för att jag sprang i morse och gjorde av med lite mer energi där, eller om det är fettförbränningen som har dragit igång så att jag blev hungrigare. Hur som helst så blev dagens intag ca 1820 kcal varav 86 E% fett, 14 E% protein och knappt 1 E% (4 g) kolhydrater. Något mer kalorier, vilket behövdes för hungerns skull.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar