fredag 23 januari 2015

Födelsedag i familjen

Idag fyller min son 8 år. Det blir kalas i morgon. Först med kompisarna och sedan med mor- och farföräldrar. Det blir en del fix när det är kalas, men en positiv sak med att ha kalas hemma hos sig själv är att man kan bjuda på det man vill äta själv :).

Sonen har själv valt vad han ska bjuda kompisarna på och där blir det väldigt traditionellt, d.v.s. absolut inte LCHF och så får det vara. När det sedan är dags för middag lite senare med mor- och farföräldrar är det jag som väljer och då blir det LCHF-mat. Jag tänkte bjuda på inbakad fläskfilé. Fläskfilén är inrullad i bacon med en röra av soltorkade tomater och färsk basilika. Väldigt gott och det går utmärkt att frysa in och ha som matlåda senare. Till det blir det vitlökssmör, bearnaisesås och en god sallad.

Det kommer att finnas ugnsgrillade potatisklyftor också. Nu sitter jag och funderar på varför egentligen. Varken jag eller barnen äter det och alla andra får anpassa sig. Eller? Det är ju inte så att någon kommer att blir allvarligt sjuk eller dö om man inte får kolhydrater vid en måltid. Tvärtom.


Till detta tänkte jag dricka TVÅ glas vin. Tänkte försöka hålla kolhydraterna på det som har blivit en "normal" nivå för mig. Har legat på mellan 8-9 gram/dag den här veckan. Så i morgon bitti och på söndag morgon blir det ketonmätning för att se vad som händer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar