måndag 5 januari 2015

Nystart

Näst sista dagen på ledigheten idag och i morgon är det dags att köra ketosprogramet igen. Hur skönt det än har varit att vara ledig ser jag fram emot att komma in i rutinerna och vardagen igen. Särskilt spännande ska det bli att gå in i ketos igen och se vad som händer när jag kör lite längre.

Halsontet är i princip borta så i morgon bitti börjar jag med en löptur med hysat hög puls, sedan blir det stick i fingret för att kolla ketoner och socker. Tänker nog bara sticka en gång om dagen tills jag är i ketos.


Sedan frukost som vanligt, ungefär samma upplägg som jag hade innan jul. Tanken är att jag ska vara riktigt strikt nu tills jag är i ketos och sedan fortsätta tillräckligt strikt för att stanna där. Efterhand kommer jag att testa försiktigt var gränsen går och hur känslig jag är.

Det ska bli spännande att sätta igång få "riktiga" ketonvärden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar