torsdag 17 december 2015

Vår vanligaste drog

Det är inte så många som vet om att sjukdomen sockerberoende existerar. Det är konstigt för det är väldigt vanligt. Svårt att se skillnaden på håll om det är missbruk eller skadligt bruk det handlar om, men många visar tecken på att det finns ett beroende. Att smyga, ljuga, ständigt bryta löften till sig själv, förlora kontrollen och isolera sig är några exempel på sådana tecken. Man behöver inte vara överviktig som sockerberoende. Många löser problemet med vikten genom att träna frenetiskt, svälta sig i perioder, kräkas, röka eller t.o.m. ta andra aptithämmande droger.
Läste någonstans att alkohol är vår vanligaste drog. Det är jag helt säker på att det INTE är. Det är socker som är vår vanligaste drog. Fast socker är ännu mer accepterat i samhället och man verkar mer konstig om man INTE äter socker än om man gör det. Många tror också fortfarande att vi behöver socker och kolhydrater för att fungera. Så är det inte som jag skrev i ett tidigare inlägg.

Att söka hjälp för mitt sockerberoende är någon av det bästa jag har gjort. Det blir ett annorlunda liv utan socker, men ett mycket bättre liv. Jag säger som LCHFingenjören brukar säga: Kan jag kan du!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar