lördag 19 december 2015

Semesterresa på gång

Om 18 dagar åker vi till Egypten för sol, värme, bad och avkoppling. Det ska bli skönt med en veckas extra ledighet. Det är ca 25 grader varmt på där på dagarna nu och det känns ju inte helt fel i början av januari.

Det kommer samtidigt att bli en utmaning för mig. Det är all inclusive med buffé frukost, lunch och middag. Hoppas och tror att det finns en del "ren" mat, t.ex. fisk och kött med mycket grönsaker som jag kan äta. Ska också ha med mig kokosolja, smör och neskaffe så att jag kan göra fettkaffe, babybel, nötter, olivolja och kokta ägg som jag kan komplettera med om det behövs.
L-glutamin lugnar bra vid sug. Det tar jag varje dag på eftermiddagen nu oavsett sug eller inte. Det ska självklart med och det kan hända att jag ökar dosen vid behov.

De tär väldigt dyrt att ringa från Egypten, men jag hoppas att det är billigare med wi-fi på hotellet och att det funkar tillräckligt bra för att jag ska kunna kommunicera via det. Sedan har jag appen Yoga Nidra i telefonen. Har kört det hela veckan innan sovdags och det fungerar jättebra för att varva ner. Har somnat fort och sovit bra.

Jag hoppas min planering kommer att fungera. Att jag kan fokusera på hälsan, avkopplingen och umgänget och komma hem stark och full av energi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar