tisdag 8 december 2015

Spännande liv som sockerfri :)

Jag har fört anteckningar på hur jag har mått både fysiskt och psykiskt sedan jag åter blev socker- och glutenfri den 18:e oktober. En del av de förbättringar som skett kan även bero på de rekommendationer jag fick vid samtalet om den biokemiska reparationen. Magen har definitivt blivit mycket bättre även om den är lite reaktiv fortfarande. Det känns dock inte som om maten passerar rakt igenom längre. Känner mig också piggare och har mycket energi även om tröttheten varierar väldigt mycket och snabbt. Känslorna lever också rövare. Det var väldigt länge sedan jag kände mig så arg utan anledning samtidigt som jag upplever en stark glädje och tacksamhet över vad jag har och var jag befinner mig i livet just nu.
Det är det här som är så spännande. Att observera vad som händer i kroppen när man tar bort två gifter som socker och gluten, som jag har ätit i hela mitt liv. Kroppen börjar långsamt komma i balans. Känslorna, som jag tidigare tryckte ner eller dövade med socker, löper amok. Det är helt normalt och det kommer att stabiliseras. Fick ett extra telefonsamtal med min kursledare igår eftermiddag och det lugnade mig. Det är jobbigt, men det är bara att ta en dag i taget och jobba på. Det kommer att gå över. Det känns trots allt positivt att gå igenom detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar