söndag 6 december 2015

Tillfrisknandekarta

Igår började jag göra min tillfrisknandekarta och gjorde klart den idag. Fick inspiration från en tidigare deltagare på nystartkursen som hade gjort sin i datorn. Jag gjorde en liknande hennes, men med vanliga papper, lim, klistermärken och penna. Blev riktigt nöjd med den. Satte upp den på sidan av frysen där jag lätt ser den, men att inte alla som kommer hit ser den direkt.

Det är ju en sammanfattning av vad vi hittills har lärt oss på kursen och det känns som ett riktigt bra verktyg. Jag kommer att jobba hårt på mina friskfaktorer för att lägga en bra grund tills det kommer tuffare tider. Den dagen jag mår sämre eller utsätts för större utmaningar ska jag förhoppningsvis inte komma ända längst in i mitten av kartan.
Passar bra idag när det är dag 50 sedan senaste sockersvackan. Det har gått väldigt fort och förhållandevis lätt hittills, men det gäller att fortsätta gå, aldrig stå stilla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar