lördag 5 december 2015

Julbrunch

Idag var det julföreläsning och julbrunch på Sockerskolan. Tre av mina fem kurskamrater var på plats och det var så härligt att träffa dem samt kursledaren live för första gången. Tidigare har vi bara setts på datorn. Tänker på att jag har haft en sådan tur att jag hamnat i den här kursen med dessa människor. Vi hade massor att prata om och vi pratade även med några som var där som precis börjat inse att de kanske är sockerberoende. De hade många frågor och vi svarade så gott vi kunde.

Först var det en föreläsning på ca 1 timme som sockerberoende och hur man klarar julen, sedan var det dags för julbrunchen. Allt var socker- och glutenfritt. Det fanns bröd, fröknäcke, tapenade, hummus, två olika sorters inlagd sill, kycklingleverpastej, ägg med majonnäs, gravad lax, linssoppa, Janssons frestelse, skinka, köttbullar m.m. Mina favoriter var en av de inlagda sillarna, kycklingleverpastejen och janssons frestelse. Janssons var gjord på kålrabbi och kokoskräm. Jag gillar inte vanlig Janssons, men denna var jättegod. Vi kommer att få alla recepten så nu har jag lite idéer om vad jag ska äta på julafton. Vi kommer att fira jul hos min moster. Det är knytkalas så alla tar med sig något till julbordet. Det lutar åt att jag tar med mig min helt egna tallrik med julmat. Det känns bra.
           
           
           

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar