lördag 26 december 2015

Min hjärna börjar lugna ner sig

Hade en period då det var väldigt mycket känslor som vällde upp. Framför allt ilska och irritation över saker som jag inte riktigt kunde säga vad det var. De försvann ganska plötsligt för att mer gå över i nedstämdhet på morgonen/förmiddagen och sedan kände jag mig ok på eftermiddagen. Sedan någon vecka tillbaka känner jag mig lugnare. Jag har nog börjat lära mig vilka verktyg som fungerar när det börjar krypa i kroppen också.
Trots att jag laddade med extra sömn de dagar jag var ensam hemma i början på veckan har jag känt mig tröttare än vanligt nu under julfirandet. Blir mer påverkad av det sociala. Hur trevligt det än är att träffa alla som jag inte träffar så ofta tröttar det ut mig. Säkert är det också till viss del att jag är på spänn och på min vakt när det dyker upp sötsaker, vilket händer rätt ofta så här runt jul. Vanan att själv konstant äta en massa fel saker är också i färskt minne.

Antar att det blir lättare och lättare ju längre tid jag är sockerfri även om jag måste fortsätta jobba med det resten av livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar