lördag 7 november 2015

Våga vägra kladdkakans dag samt avgiftningslista

Varför måste det finnas dagar för allt onyttigt? Äter inte folk tillräckligt mycket socker och annat skräp ändå? Tyckte grundaren av kladdkakans dag att vi inte åt tillräckligt mycket kladdkaka så att vi behöver uppmärksamma den lite extra? Eller kanelbullen, ostbågen eller allt annat det finns dagar för. Och igår var det Gustaf Adolf-dagen och då skulle man äta bakelse för det :(.

Fall inte för det där. Våga vägra kladdkakans dag!
Eftersom det är helg har vi uppehåll från kursen i två dagar. Har gjort mina uppgifter idag och även ringt en kurskamrat. En sak vi ska göra varje dag är att fylla i en avgiftningslista. Det är en lista över en massa abstinensbesvär som man ska fylla i och se hur det blir bättre över tid. Nu började jag fylla i den på dag 16, eftersom det var då jag började kursen, men på de här senaste 4-5 dagarna har mina besvär minskat. Sedan är jag inte säker på att det verkligen är abstinensbesvär eller om det är symtom på någon obalans i kroppen, men bara det går åt rätt håll så. På måndag ska jag har ett enskilt samtal med vår kursledare. Det ingår två enskilda coachingsamtal i kursavgiften. Då ska jag diskutera detta med henne. Hoppas på lite bra tips.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar