torsdag 26 november 2015

Restaurangbesök

Idag skulle vi ha avslutningsmiddag med gruppen på jobbet. Vi är fyra som ska fortsätta jobba ihop i den nya organisationen som vi håller på att gå in i och tre som ska göra annat. Att gå på restaurang kan vara en utmaning som sockerberoende och LCHFare, men idag var det inga problem alls. Eftersom vi var några stycken som skulle äta printade vi ut menyn och förbeställde maten. Jag åt buffelmozzarella med körsbärstomater, parmaskinka och basilikasås till förrätt och grillade oxfilémedaljonger med karl-johancremesås, grönsaker och bacon till varmrätt. Det var även potatis till varmrätten, men den valde jag bort redan i förbesällningen så den kom aldrig med på min tallrik. Restaurangen hade, utan att jag bad om det, lagt på extra grillad aubergine och zuccini. Såsen kollade jag innan så att den var glutenfri. Efterrätten hoppade jag såklart över. Var ändå mätt och kände inget behov alls. En god dubbel espresso var perfekt.
Det behöver inte vara komplicerat att gå ut på restaurang när man äter LCHF. Man får välja ställen med kvalitet och med vettig mat på menyn, men det vill man väl alltid ha?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar