onsdag 25 november 2015

Kurstillfälle 11 - Mental besatthet

Jag trodde mental besatthet handlade om besatthet av drogen, d.v.s. socker. Det visade sig att det är så mycket större. Det handlar om att man t.ex. förnekar sitt problem, skyller på andra, kontrollerar omgivningen, tar på sig offerkoftan och tycker synd som sig själv. Vi pratade om Jaget (Blåa hund) och sjukdomen (Röda hund) och att den man göder vinner. Vi pratade om mycket mer än så, men det var mycket att ta in och smälta idag också och det kommer att ta tid att fundera igenom allt. Orkar inte ens ta tag i det nu. Nu är inte nästa kurstillfälle förrän på måndag och det känns bra. Tror att vi alla behöver ringa runt och prata med varandra om detta några dagar. Vi har ju varandra i kursen, sedan la vi ut ett inlägg på vår hemliga facebookgrupp idag för att få kontakt med personer som gått kursen tidigare. Det ska bli kul att prata med dem också.
På fredag är det dags för våra anhöriga att koppla upp sig för att få information om sockerberoende och hur de kan stötta oss. Min särbo och mina föräldrar ska vara med. Tycker det är jättebra att anhöriga får information och svar på frågor från någon proffessionell person och inte bara från oss som går kursen.

Jag känner mig så otroligt glad och tacksam för att jag hittade den här kursen. Känner redan att den har förändrat mitt liv. Det ska bli så spännande och se vad som händer med mig under de närmaste månaderna medan jag läker och bearbetar allt jag lärt mig och insett.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar