söndag 8 november 2015

3 sockerfria veckor

Idag har jag varit sockerfri i 3 veckor. Känns jätteskönt. Första två veckorna var rätt kämpiga, men den här veckan har det gått bättre. Mycket är ju kursens förtjänst. Det är skönt att träffa människor med samma problem som man kan få diskutera med och känna igen sig i. Ett par av mina kurskamrater har det extra tufft och jag beundrar dem för att de fortsätter kämpa. Känner att jag vill finnas här för dem och hjälpa till om jag kan. Har haft många bra telefonsamtal i veckan. Igår pratade jag en halvtimme med en tjej. Inte bara om beroendet utan även om barnen och andra saker i livet. Vi har båda haft några tuffa år. Det är häftigt att man kan prata så mycket med någon som man inte ens visste fanns för en vecka sedan.
Idag fick jag en uppgift som fick mig att tänka på det jag skrev i ett inlägg förra året. Vilka delar som jag behöver i livet för att må så bra som möjligt. Vi skulle ha fantasi och vara kreativa. När jag hörde talas om uppgiften av en kurskamrat blev jag lite bekymrad. Jag är inte duktig på att rita och är definitivt inte kreativ, men jag har lovat att jag ska göra alla uppgifter så jag tog det som en utmaning.  Göra det bästa av det. Fick ganska snabbt en bild i huvudet när jag tittade på uppgiften. Ritade ingenting utan beskrev i text. Tycker det blev riktigt bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar