fredag 8 maj 2015

Hur äter man en elefant? I tunna skivor!

Jag har 2 mål eller drömmar i livet, båda väldigt långsiktliga. De känns lite läskiga och jag vet inte om jag någonsin kommer att uppnå dem till fullo, men jag tar små baby steps i den riktningen hela tiden. En tunn skiva av elefanten i taget. "Genom att försöka göra det omöjliga når man högsta graden av det möjliga."

Det första är att jag någongång i livet skulle vilja genomföra en Ironman. Vet inte varför det tilltalar mig, men från den dagen jag första gången hörde talas om det har det lockat mig. Det var i februari 2012 och jag har inte släppt tanken på det sedan dess. Jag har lång väg kvar, men jag har kommit en bra bit på de här tre åren.

2012 hade jag aldrig sprungit en mil, inte suttit på en cykel på jag vet inte hur länge, jag kunde inte crawla och tyckte det var väldigt obehagligt att få vatten i ansiktet. Jag tränade lite i perioder och inte alls i andra perioder.

Nu är det 2015 och jag har en halvmarathon bakom mig. Jag har cyklat halvvättern på en för mig bra tid, 5:27. Jag har lärt mig crawla och känner mig bekväm och avslappnad i vattnet. Tränar många timmar i veckan nu och det har blivit en livsstil. Tanken är att jag ska bygga upp min kropp för att klara den belastning det innebär med en Ironman och det får ta sin tid. I år kommer jag att köra mitt första triathlonlopp (Västervik) och det är en riktig milstolpe.

Det andra är att jag skulle vilja ha en egen verksamhet som drar in lite pengar. Skulle kännas kul att vara lite mer oberoende, men jag behöver inte kunna försörja mig fullt ut på den. Det är ju trots allt väldigt tryggt med en anställning. Särskilt i min situation.

Jag funderar på att anmäla mig till en kurs för att bli Kostrådgivare inom LCHF och Paleo. Finns i onlinevariant som man kan läsa i sin egen takt. Jag inbillar mig att jag har mycket gratis eftersom jag har läst mycket i ämnet på egen hand. Oavsett vad det leder till så skulle det vara kul att läsa den för min egen skull. Funderar fortfarande, men kanske vågar jag hoppa på snart. Frågor som "kan jag?", "orkar jag?" och "har jag råd?" behöver snurras runt några rundor till.

Belive you can and you're halfway there
T Roosevelt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar