söndag 31 maj 2015

10 veckor till mitt första triathlon

Nu är det 10 veckor kvar till Västervik Triathlon som blir mitt första triathlon. Det känns som att tiden rusar fram och min motivation till att träna och äta bra har inte varit på topp på sistone. Det är dock bra mycket bättre med det nu än det var för ett par veckor sedan så det går åt rätt håll i alla fall.

Det är konstigt för jag har en väldigt stark inre bild hur jag vill se ut, hur jag vill känna mig i kroppen och knoppen och hur det ska kännas att träna. Alla dessa mål kan jag uppnå om jag äter strikt LCHF, det vet jag av erfarenhet, men varför är det så svårt då? Jag vet fortfarande inte vad det är som gör att det funkar eller inte. Bara att kämpa på helt enkelt. En dag i taget.
Den här veckan har jag cyklat till jobbet varje dag och tränat ett pass styrka, simning eller löpning fem av sju dagar. Det har varit en lite lugnare vecka än tidigare, men det har varit skönt med en uppstartsvecka efter förkylningen. Det har känts väldigt trögt innan passen, men skönt under och efter. Nästa vecka tänker jag mig att jag ska öka på med något pass och även intensiteten på något av passen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar