onsdag 20 maj 2015

Livsmedel jag ska vara uppmärksam på

Som jag skrev igår har jag några saker som jag funderar på om de leder till överätning och sötsug och som jag därför borde vara lite mer försiktig med. Godis, snacks, bröd, kakor och annat som inte ingår i LCHF p.g.a. kolhydratinnehållet är ju självklart. Förutom det kan det vara bär med eller utan vispgrädde, eller är det bara vispgrädde? Vin. Om inte omgående så kanske dagen efter även om jag aldrig dricker några mängder. Nötter, särskilt cashewnötter som ju innehåller en hel del kolhydrater. Salta cashewnötter blir det ofta för mycket av när jag väl har börjat.
Känner att både den fysiska och mentala energin börjar återvända. Är inte riktigt där jag vill vara än, men det känns som att jag kanske är lite på gång. Är fortfarande lite snorig och irriterad i halsen. Känns fortfarande som att jag är ett steg efter med mycket, men kanske börjar jag komma ikapp. Hoppas det.

Förutom den lilla förkylningen som är kvar känns kroppen bra. Det är mycket ägg, majonnäs, smör och kokosolja i min kost just nu och det verkar funka jättebra. Suget håller sig borta och jag är inte särskilt hungrig heller. Vissa dagar är man ju hungrigare än andra. Jag försöker lyssna på kroppen och bara äta när jag är hungrig. Idag åt jag frukost strax efter kl. 9 som vanligt och sedan började jag inte bli hungrig igen förrän vid 13. Andra dagar är jag hungrig igen redan vid 11. Särskilt om jag har löptränat på morgonen.

Middagen idag bestod av lax, stekt blomkål, bregott kryddat med chili och havssalt, spenat och några skivor ost. Gott! Nu blir det fasta till kl. 9 i morgon bitti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar