tisdag 12 maj 2015

Rykten om mitt fettkaffe

Många tittar nyfiket på när jag gör mitt fettkaffe på jobbet och ställer frågor om det. En del tycker bara det är konstigt, andra tycker det är intressant även om de kanske inte skulle prova själv.

I morse träffade jag på en kollega i fikarummet som sa att han hört talas om att jag dricker fettkaffe. Han hade själv börjat med LCHF sedan PTn på jobbet hade rekommenderat det. Det var kul att prata lite om det och att höra att PTn också kör lågkolhydratkost :).
Det är kul när människor är öppna för nya saker och är intresserade av att lära sig mer. Det är så många som avfärdar LCHF utan att veta vad det egentligen innebär.

Hörde också att någon hade sagt att jag gör nåt "snubbigt" kaffe på morgnarna :D. Fettkaffe som är så gott!

Fettkaffe: 30 g smör, 15 g kokosolja, 2,5 dl kaffe. Mixa med stavmixer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar