torsdag 28 maj 2015

Inspiration

Igår och idag har jag haft förmånen att träffa två personer som inspirerar mig mycket och ger mig energi.

Som jag har skrivit om tidigare har det varit tungt på jobbet väldigt länge. Det har inte funnits någon gnista överhuvudtaget. I år har jag ett mål som i runda slängar handlar om vårt arbetssätt och hur det ska förbättras. Inte något lätt mål om man inte tycker det är kul på jobbet. En aktivitet var att jag skulle kontakta en kollega på en annan avdelning och ta reda på mer om hur de arbetar. Den här kollegan höll en kort dragning i slutet av förra året om det här och jag blev lite inspirerad. Hon har ett sätt att vara, förklara och berätta saker som ger mig en massa energi. Igår tillbringade jag några timmar med den här kollegan. På den avdelningen arbetar de på ett helt annat sätt än vad vi gör. Jag blev väldigt insprirerad av gårdagen, satt och jobbade flera timmar hemifrån på eftermiddagen/kvällen och försökte implementera detta arbetssättet på mitt område. Idag har jag fortsatt med det och det känns riktigt kul. Ibland är det kanske inte så mycket som krävs för att man ska få en liten gnista. En person eller situation som råkar komma i ens väg vid rätt tidpunkt.
Den andra personen är en tjej som också jobbar på företaget. Vi har en del kontakt i jobbet och så leder hon lunchpasset i BodyPump på torsdagar. Hon är pigg, glad och rolig och trots att jag egentligen inte tycker BodyPump är den allra roligaste träningsformen så går nästan hela passet utan att jag ens sneglar på klockan. Idag gick jag därifrån helt slut i hela kroppen, men med en helt ny energi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar