måndag 18 januari 2016

Tre månaders abstinens

Idag har jag varit abstinent i 3 månader. Vägde mig i morse och det visade sig att jag gått upp 1.6 kg! Himla trist. Har ju känt det som att jag gått upp i vikt en stor del av månaden, men de sista ca 10 dagarna har det känts tvärtom. Tycker tom att jeansen sitter något lösare.
Hur som helst, det får vara så just nu. Att dra ner på maten är inte att tänka på. Då riskerar jag min abstinens. Hunger är en av mina största riskfaktorer. Om jag trillar dit och börjar äta socker igen är det så mycket andra nackdelar och problem som kommer istället. Plus att jag kommer att gå upp ännu mer i vikt.

Skrev ett inlägg i SockerSkolans forum och beklagade mig. Fick svar av min kursledare som också håller i min biokemiska reparation att vi kan titta på det där. Imorgon har vi samtal om det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar