torsdag 14 januari 2016

Dags att göra jobbet

Att ha semester och bara slappa är härligt, men det var skönt att komma in i rutinerna igen idag. Och äta min vanliga mat. Den har jag njutit av :). För övrigt blev det en allt för tidig morgon eftersom vi kom hem efter midnatt igår, men det gick. Bytte kontor på jobbet så hela förmiddagen gick åt till att packa upp på det nya kontoret. Det var bra att hålla igång.

Att göra jobbet innebär inte bara att jobba på mitt vanliga jobb. Det innebär också att jag behöver återgå till att göra jobbet med att hålla beroendet i schack. Abstinens får man inte gratis. Det är ganska mycket jobb med att hålla den, men det är ett mycket givande och stimulerande jobb. Har haft tre bra telefonsamtal idag.
Eftersom det blev för lite sömn i natt behöver jag ta igen lite sömn natten som kommer. Trötthet är en riskfaktor för mig. Avslutar dagen idag med Yoga Nidra (Yogisk sömn) och sedan kör jag min vanliga morgonrutin i morgon bitti. Dagens text i Food for Thought, tanken som jag vill släppa i min GodCan. ringa in på OA-möte. Funderade på livemöte imorgon, men insåg att det inte var värt stressen att åka hela vägen in till Stockholm och delta på det. Får bli telefon istället. Fler telefonsamtal blir det o.s.v.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar