lördag 23 januari 2016

Mera prova nytt - frukost

Jag är egentligen nöjd med den frukost jag brukar äta. Det blir samma nästan varje dag. Fettkaffe och kokta ägg. När jag äter frukost hemma, vilket oftast bara är på helgerna blir det mindre ägg och lite fröknäcke med smör och ost istället. Fast ibland kan det vara kul att testa något nytt.

Det vimlar av recept och blogginlägg om chiapudding och om hur gott det är så jag bestämde mig för att prova. Igår kväll gjorde jag chiapudding enligt det här receptet och jag provade det till frukost idag. Använde Garants kokosgrädde, den var väldigt tjock. Fick sleva upp smeten i glasen. Delade upp satsen i två portioner. Det var gott, men någonting gjorde att jag inte kunde äta mer än ett par skedar.
Så nu har jag provat det. Fortsätter med mitt fettkaffe och mina ägg ett tag till. Fast jag har börjat fundera på kaffet. Triggas inte av det, men många pratar om hur det stimulerar insulinproduktionen och att det stressar kroppen. Min konsumtion har automatiskt minskat sedan jag blev sockerfri, men 1-2 koppar inklusive fettkaffet är kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar