torsdag 21 januari 2016

Prova något nytt

Nu är det snart 4 veckor sedan sista kurstillfället på Sockerskolan. Gick precis igenom mina svar på uppgifterna vi fick. Man glömmer fort och det är lätt att skaffa sig vanor. Jag har mina favoritfriskfaktorer som t.ex. att ringa ut, men jag tror det är bra att göra något nytt och annorlunda ibland.

En sak som jag helt glömt bort att jag planerat att göra är att använda spegeln. På kursen fick vi tips om att titta sig i spegeln, försöka möta sin egen blick och säga snälla saker. Att ta kontakt med sig själv på ett kärleksfullt sätt. Vi slår ofta på oss själva och är mycket mer krävande mot oss själva än mot andra. Det här har jag inte gjort en enda gång sedan kursen. Dags att börja nu.
En helt annan ny sak som jag tänkte prova är MCT-olja. Fick tips om det av en tjej jag pratade med på telefon häromdagen. Jag har provat förut och märkte ingen skillnad mot vanlig kokosolja då, men det vara ganska länge sedan så jag tänkte det kan vara värt en test till nu när jag är lite mer i balans. Läs om MCT-olja här. Tog lite i mitt thé nu ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar