lördag 9 januari 2016

Lite svårt med maten

Jag ska egentligen inte klaga. Det kunde varit MYCKET värre. Jag hittar alltid något, men till lunch idag blev det fisk och grönsaker igen toppat med smör och olivolja. Det är ganska varierat i restaurangen för de som äter allt, men inte för mig. Strax efter lunchen kände jag att jag inte var nöjd och behövde fylla på ytterligare. Det blev ett kokt ägg och en babybel som jag har i kylskåpet på rummet.

Ingen större skillnad på aktiviteter idag jämfört med igår. Trots att vi inte gör någonting blir det ändå ganska intensivt med två barn som hela tiden vill en massa och gärna olika saker. En vill vara i poolen och en vill snorkla i havet. Gäller ju att hålla koll när de är i vattnet också.

Idag och igår har det dock varit för blåsigt för att snorkla. Enligt prognosen ska det blåsa lite mindre de närmaste dagarna. 
Nyheten om händelserna i Hurgadha, som ligger 20 mil norr om Port Ghalib där vi befinner oss, nådde oss sent i går kväll. Jag hann tänka en massa saker som att det skulle kunnat vara här. Jag känner mig nog lite allmänt otrygg efter allt som hänt i världen, men det känns inte värre här än någon annanstans. Det känns som om säkerheten här är hög. Enligt det senaste jag läste verkar det inte som om det var ett terrordåd.

Tycker synd om Egyptierna som står här med halvfulla hotell när turisterna inte vågar eller kan åka hit. För oss har det hittills varit en jättebra resa och alla vi har kommit i kontakt med har varit fantastiskt trevliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar