tisdag 19 januari 2016

Den biokemiska reparationen fortsätter

Idag hade jag uppföljningssamtal om den biokemiska reparationen. Som jag kände i fredags när jag fyllde i dokumenten inför samtalet har det hänt en hel del. Det var till och med "fantastiska resultat" :). Det är tydligen få förunnat att få så bra resultat på bara 2 månader. Varken hjärnan eller binjurarna har dock hämtat sig helt så de flesta kosttillskotten kommer jag att fortsätta med. Några i lite lägre doser. Det blir några tillägg också. Bl.a. för att stärka upp levern. Jag har haft lite förhöjda levervärden vid ett par tillfällen. Inget jätteallvarligt, men ändå.
Jag känner mig lite stressad mest hela tiden just nu. Känner inte att jag har grepp om tillvaron till hundra procent. Lite för sliten fortfarande, för mycket som behöver göras, för mycket jag vill göra och alldeles för lite tid. Jag behöver träna mer på avslappning och mindfulness. Och att dra ner på ambitionerna. Och att fokusera på det som är positivt :).

Idag har det varit en mycket stressig dag då jag inte har räckt till någonstans. Hann knappt äta lunch och fick jobba hemifrån några timmar nu i eftermiddag och kväll. Det är självförvållat och missbedömning om hur lång tid saker tar i något fall, men någongång ska det göras. Nu blev det flera extra saker på en dag och det är kanske inte optimalt. Resten av veckan blir förhoppningsvis lugn så att jag kan varvar ner lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar