måndag 2 mars 2015

Tröttis

Även om min energinivå ofta är hög sedan jag började med LCHF kommer det såklart dagar då jag är trött också. Oftast inträffar det när det lugnar ner sig en aning runt omkring mig. T.ex. när barnen är hos farmor och farfar eller när det är semester. Var således ganska trött i slutet på förra veckan. Igår hade jag dessutom ont i huvudet och det blev mycket vila. På eftermiddagen lyckades jag somna i soffan till 5-milen.


Sådana här dagar brukar jag försöka dra ner på tempot så mycket som det nu går och bara göra det nödvändigaste. Nu hinner jag inte göra så mycket mer om dagarna mer än det nödvändigaste, men något finns det alltid att ta bort. Och så försöka komma i säng så tidigt som det går.

Träningen försöker jag hålla i, den ger ju energi, men om kroppen känns seg kan man ju alltid dra ner på intensiteten. Sedan är det bara att vänta på att energin återvänder :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar