tisdag 17 mars 2015

10 veckor

Nu har det gått 10 veckor sedan jag började med strikt LCHF. Några dagar under de här 10 veckorna har det inte blivit perfekt energi in, men på det stora hela är jag väldigt nöjd :). Det blir vanligtvis 6-9 gram kolhydrater per dag, lite mer på helgen.


Fick en fråga om viktminskning med LCHF och jag vill bara säga att om man har lite mer övervikt tappar man oftast vikt mycket snabbare än vad jag gör. Många som börjar med LCHF gör det för att gå ner i vikt och lyckas jättebra med det. Om man ska se till BMI så är jag faktiskt inte överviktig alls längre utan ligger precis på övre gränsen. Det är en anledning till att det går långsamt. Sedan tränar jag mycket och det händer ganska mycket i kroppen fortfarande p.g.a. det. Vill gärna gå ner lite till, men det kommer när det kommer. Huvudsaken är att jag mår bra och det funkar.

Nu har jag tappat ca 5 kg, vilket är 0,5 kg/vecka i snitt. Inte alls så pjåkigt tycker jag.

Om man inte går ner i vikt trots att man äter LCHF finns det några saker man kan se över. Se här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar