onsdag 18 mars 2015

Mest lästa inläggen - en del debatt om nummer ett

Nu när det har gått fyra månader sedan jag lade ut den här bloggen offentligt första gången tänkte jag återigen tipsa om mina tre mest lästa inlägg:

1. Godis & kaffebröd på jobbet.
2. Myter om LCHF 2.
3 Svensk sjukvård. (ny)


Godis och kaffebröd på jobbet har det debatterats en del om på Facebook på sista tiden.

Några tycker som jag, att det är fel av företaget att bjuda på det och att det är för mycket sånt överhuvudtaget på många arbetsplatser.

Andra tycker att man måste få "unna sig" ibland. Frågan är vad det är man "unnar sig" och vad "ibland" innebär. Det där fredagsmyset är inte bara på fredagar för väldigt många utan nästan varje dag i veckan. Man kan säga att var och en får välja själv, men jag vet inte om jag tycker det. Vi får alla vara med och betala notan för alla sjukdomar som följer av allt sockerkonsumerande. Dessutom är det många som inte kan låta bli. Jag har själv varit en av dem och det är fortfarande svårt ibland.

Följande information har jag hämtat från det här inlägget på Kostdoktorn.se:
Bara sedan 1985 har antalet typ 2-diabetiker i världen ökat från 30 miljoner till 382 miljoner. Enligt prognoser ökar antalet snabbt mot en halv miljard människor med typ 2-diabetiker i världen. Vem kommer att får betala det? Svar: Du och jag.

Till sist vill jag också tipsa om min Facebooksida, där jag delar alla mina blogginlägg och annat läsvärt. Gilla gärna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar