söndag 15 mars 2015

Om man kunde dela sig i två

Att inte räcka till och få ihop vardagen är väl något alla föräldrar brottas med på ett eller annat sätt.

Jag har dragit ner på ambitionerna rejält och oftast funkar det ganska bra. Fast ibland kör det ändå ihop sig. Som idag när dottern hade tävling i Rytmisk Gymnastik. Det var på "hemmaplan", 20 minuters bilfärd hemifrån, så vi föräldrar var arrangörer. Man vill vara på plats och inte smita från sina arbetsuppgifter samtidigt som jag vill stötta min dotter. Sedan är det sonen som jag tyvärr inte lyckades få tillsyn till hela dagen så han fick vara med några timmar. Det uppskattde han inte. Han var arg och ledsen när jag var hemma och hämtade honom på förmiddagen.

Eftersom sonen skulle på kalas på eftermiddagen fick jag åka och lämna honom där och då missade jag en del av dotterns tävlande. När jag kom tillbaka hade hon som jag delade uppgift med  redan hunnit fixa det vi skulle göra efter lunchen. Kändes inte jättebra. 

Som om det inte vore nog drog tävlingen ut på tiden och det blev sent. Jag fick messa mamman vars son hade kalas och fråga om min son kunde stanna längre hos dem, vilket inte var några problem så det var skönt det.

barntavlor.se

Det blir ganska mycket dötid på de här tävlingarna och det gör mig ännu mer frustrerad. Bara sitta och vänta tills det är slut. Det är prisutdelningen på slutet man väntar på och idag hade vi ju lite att plocka undan också.

Så när det äntligen var dags att åka hem var jag rätt frustrerad och uppe i varv. Ändå har jag långt ifrån räckt till någonstans. Frustrerad och stressad är inte bra. Då kommer sockersuget från helvetet som på beställning.

Imorgon är det en ny dag. Bara att ta nya tag och försöka lära sig någonting av det här så att det blir bättre nästa gång. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar