måndag 9 mars 2015

Jobba deltid

Jag jobbar 75%. Det känns som ett måste för att hinna och orka. Fast till sommaren har sonen, som är mitt yngsta barn gått ut ettan och då har jag inte rätt att jobba deltid längre. Hur jag ska kunna jobba heltid med hälsan i behåll vet jag inte just nu.


Det skulle bli mycket mindre tid för både träning, som jag mår väldigt bra av, och med barnen. Självklart skulle det vara trevligt med mer pengar i plånboken, men riskerar man hälsan så är det inte värt det om man kan hanka sig fram ändå.

Vi får väl se vad företaget säger när det börjar närma sig. Det beror nog mycket på chef också och min chef verkar inte tycka det är självklart att jag ska jobba deltid om jag vill även om man kan tycka att det finns goda skäl för det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar