onsdag 2 september 2015

Springa till och från jobbet

I måndags cyklade jag till jobbet och sprang hem och tvärtom igår. Det kändes väldigt bra. Den nya löparryggsäcken fungerar jättebra och jag har transporterat både matlådor och kläder i den. Målet med löpningen nu under hösten och vintern är inte att springa så fort som möjligt utan lugnt och behagligt ska det vara. Det gör jag för att få in lite mer löpning utan att bli för sliten.

Vi har ett stort cykelgarage på jobbet, i huset bredvid mitt kontor, där cykeln står tryggt över natten. Det underlättar ju också. Är väldigt osäker på om cykeln hade fått stå ifred i cykelstället utomhus.
Idag var det dags för 24-timmarsfastan igen. Det är flera som sagt om fastan att "det där skulle jag aldrig klara" och jag var också rätt osäker på hur det skulle gå innan, men det går som sagt väldigt bra. Det underlättar om man äter lågkolhydratkost när man väl äter också eftersom man då inte har några blodsockersvängningar och är van vid att använda fett som bränsle. Fett som alltid finns tillgängligt oavsett om man är tjock eller smal.

Köpte bubbelvatten med mig till jobbet som jag skulle ha om jag blev hungrig, men det står kvar oöppnat på skrivbordet. Inga hungerskänslor alls idag. Fastan avslutades med bl.a. en liten bit oxfilé som blev över från helgen, stekt halloumi, smörstekt blomkål, spenat, oliver och ordentligt med olivolja på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar